Marketplaces

Specialist

 

Aan het spectrum van digital marketing is in de afgelopen jaren het retail en marketplaces kanaal toegevoegd. Verkopen via marketplaces als Amazon en Bol zijn de lifeline van vele e-tailers. Daarnaast roeren ook andere marktpartijen als Coolblue en supermarkten als Albert Heijn en Jumbo zich op dit kanaal aangezien de consument zich bevindt in de zogenaamde last touchppoint of sale. Voor de online marketing bestedingen betekent dit dat deze voor een steeds groter deel verplaatsen naar de “last touchpoint” of sale; adverteren op de plek waar de consument zich orienteert.
Voor elke retailer geldt dat wanneer supplychain, pricing en distributie op orde zijn de wereld aan hun voeten ligt. Elk land kent haar eigen marketplaces en retailmedia omgevingen, waardoor in korte tijd verovering van de de Nederlandse markt en Europese expansie mogelijk is.

Tijdens een pressure cooker van 8 dagen leren wij de kandidaten de systematiek en werking van e-commerce en de belangrijkste marketplace spelers. Op deze wijze kunnen zij direct hun kennis toepassen bij de opdrachtgever. Naast marketplaces zorgen wij ook dat kandidaten volledig op de hoogte zijn van digital marketing kanalen als SEA, social en programmatic. Op deze wijze overzien zij het volledige spectrum qua campagne management.

TRAINEES LEREN:
– De laatste trends, ontwikkelingen en vakkennis op het gebied van marketplaces en retailmedia
– Een e-sales/marketing plan op te stellen en te implementeren
– De resultaten van marketplaces te meten, analyseren en hierop bij te sturen
– De tooling en tactieken om zelf marketplaces in te richten en operationeel uit te voeren
– Zich persoonlijk te ontwikkelen
– Hoe zij een opdracht binnen een organisatie kunnen oppakken en hun weg binnen een organisatie kunnen vinden

Het

Traineeship

Het Marketplaces traineeship is een van de meest specifieke traineeships van Digiship. Naast specifieke aandacht voor retailmedia en nationale en internationale marketplaces, worden kandidaten in de breedte opgeleid over social, search en programmatic advertising. Een campagne manager met verstand van supplychain, pricing en distributie, waardoor zij een waardevolle rol vervullen in meerdere lagen van de organisatie.

Het programma bestaat uit: klassikale colleges, e-learning en persoonlijke ontwikkeling tijdens de softskills colleges, coaching & praktijksessies. De talenten hebben om de week één dag college. Het traineeship start met een pressure cooker van 8 dagen waardoor in een kort tijdsbestek snel up to speed wordt gebracht en daarmee snel inzetbaar.

De gehele opleiding wordt verzorgd door opleidingsinstituut Beeckestijn. Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

persoonlijke

ontwikkeling

Een trainee uit laten groeien tot specialist beperkt zich niet alleen tot het aanleren van marketplaces en digital retailomgevingen. Naast digital sales leren wij kandidaten ook hoe zij campagnes opzetten via search, social en programmatic. Daarnaast is persoonlijke ontwikkeling een belangrijk onderwerp tijdens het traineeship. In 11 sessies gaan ze aan de slag met:

– Opdrachten uitwerken in groepsverband
– Coaching, intervisie & netwerken waar uitdagingen kunnen worden besproken.
– Planbegeleiding via persoonlijk contact & online
– Soft skills: persoonlijke ontwikkeling, communicatieve vaardigheden & business sense

Opleidings-

programma

COLLEGES
• 26 colleges met ingebouwde opdrachten
De deelnemers maken een digital marketing en salesplan gericht op de eigen organisatie. Bij de ontwikkeling van dit plan krijgen ze begeleiding van hun coach.

E-LEARNING & ZELFSTUDIE
Online leeromgeving: Digital Marketing Academy
E–learning

PRAKTIJKSESSIES, PERSONAL COACHING, INTERVISIE & SOFT SKILLS
11 sessies
• In groepsverband werken aan een opdracht
• Softskills: persoonlijke ontwikkeling, communicatieve vaardigheden en business sense
• Coaching, intervisie & netwerken
Planbegeleiding via persoonlijk contact & online

Vervolg

CLINICS & EVENTS
Een leuk en leerzaam onderdeel van het traineeship is het bijwonen van een event en clinics.

EXAMENS & DIPLOMA
• Post-HBO diploma Digital Marketing Specialist + registervermelding

Digital Marketing Academy Certificaat
• Amazon web services certificate

4 Google certifceringen
• Analytics Individual Qualifications
• Google Ads Measurement
• Search Advertising
• Display Advertising

Rond je je opleiding af met een 7 of hoger, dan krijg je naast je diploma de titel Certified Digital Marketing Professional toegekend en kun je de afkorting CDMP achter je naam gebruiken (bijv. op LinkedIn).

meer

informatie

Wil jij aan de slag als Digital Marketing Specialist en werken voor aantrekkelijke opdrachtgevers? Meld je dan snel aan voor het Traineeship.

Klik hier voor het aanmeldformulier

Wil je meer weten over het traineeship en de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Robert Smit, recruiter via 06-50550870 of via robert.smit@digiship.nl.

Meer weten?

Neem vrijblijvend contact op met over het Digiship via het contactformulier of bel met Martijn van de Mortel (06-50459131). Wij leggen u graag uit hoe wij u verder kunnen helpen met het verder versterken van uw digitale marketing team.

Marketplaces & Retailmedia Specialist – 6 mnd

Start typing and press Enter to search